Frågor och svar

Hur transporterar jag produkterna?

De flesta av våra produkter får plats i en normal bil eller kombi. I annat fall kan man låna någon av våra släpkärror (efter överenskommelse).
Mot en extra kostnad kan vi även ordna transport och helarrangemang där våran personal sköter produkter och/eller hela evenemanget.

Kan ni köra ut produkterna till oss?

Absolut, då tillkommer utkörningskostad för personaltid 400:-/h samt milersättning 45:-/mil.

Vilka tider kan jag hämta det jag hyrt?

Som regel hämtar/lämnar du sakerna när det passar dig bäst i samband med den dag du hyrt.

Hyr du mindre produkter som sumodräkter, popcornmaskin etc så använder vi oss oftast av ett mindre förråd med kodlås. Vi lämnar ut aktuell kod och ni får en tid så kan
ni hämta sakerna när det passar er bäst.

Om ni lånar släpvagn så fungerar det oftast på liknande sätt där ni får en kod till ett nyckelskåp där släpvagnsnycklarna ligger.

Hur sker betalningen?

Faktura med 10 dagars betalningsvillkor eller via Swish.

Vad händer vid avbokning?

Avbokning som sker tidigare än två månader innan datumet för uthyrning faktureras inte.
Om avbokning däremot sker med mindre än två månader kvar men med mer än en vecka kvar faktureras med 50% av kostnaden.
Avbokning som sker mindre än en vecka innan uthyrning faktureras med 75% av kostnaden.

Är Luftslott Uthyrning verkligen billigast att hyra av?

Ja, vi tror det – i alla fall om man jämför med andra aktörer i Stockholm.
Om någon annan är billigare än oss så hör gärna av er så kan vi eventuellt sänka priserna.

Är produkterna svåra att hantera?

Nej! Med lite sunt förnuft så klarar alla vuxna personer att montera och sköta produkterna. Vi skickar dessutom med packinstruktioner och information för att underlätta för er.

Tål produkterna regn?

Både ja och nej. Sumodräkterna, popcorn- och sockervaddsmaskin tål ej vatten och ska därför inte vara utomhus vid regn. Alla uppblåsbara produkter tål regn men inte fläktarna samt dess skarvsladdar, dessa ska man av naturliga skäl vara försiktig med när det gäller vatten. Vi rekommenderar sunt förnuft och försiktighet utifrån regnmängd och möjlighet att skydda elprodukterna.

Vad gör jag om produkterna är blöta när de ska packas ihop?

Alla produkter ska lämnas tillbaka rena och torra. Är de inte torra kan efterdebitering för detta ske. Om ni låter sakerna vara uppblåsta några minuter extra samt hjälper till att torka med handdukar så brukar det oftast vara tillräckligt (om det är uppehåll). Om produkterna ändå är blöta behöver ni meddela oss så vi hinner torka dem innan nästa uthyrning.